OM OSS

Åsane Karateklubb ble stiftet 9. september 2019 på initiativ av Bjørgvin Karateklubb.

Vi trener i flotte lokaler i Leikvang Friidrettshall, Leikvangvegen 33, 5111 Breistein.

Åsane Karateklubb praktiserer Shotokan karate-do en tradisjonell stilart med sitt utspring fra Japan. Klubben er tilsluttet den verdensomspennende stilartsorganisasjonen JKA - Japan Karate Assosiation og er medlem av JKA Norway og NIF gjennom NKF.

Alle instruktørene i klubben har instruktørlisens fra JKA Norway.
Alle instruktørene og tillitspersoner i klubben har selvsagt gyldig politiattest for Åsane Karateklubb.

HVORFOR TRENE KARATE I ÅSANE KARATEKLUBB

* Fremmer selvdisiplin - Barn/unge som trener kampsport blir minnet på hvor viktig det er med selvdisiplin.

* Styrker sosiale ferdigheter - Barna/unge arbeider sammen for å lære nye ting og for å oppnå sine mål. Dette fremmer kameratskap, som igjen fører til at barna drives til å bygge sine ferdigheter sammen.

* Oppmuntrende fysisk aktivitet – Å få et barn/ungdom med på karate, kan endre en stillesittende livsstil og inspirere til å være i bevegelse.

* Forbedre lytteferdighet – Gjennom instruksjon og trening vil en forbedre sine lytteferdigheter.

* Lære å sette seg mål og oppnå dem – Karate er basert rundt et prestasjonssystem av fargede belter som kjennetegner utøverens grad av dyktighet. Når barn og unge jobber mot en ny grad, tilegner de seg verdifull lærdom om innstilling og det å nå sine mål.

* Økt selvtillit – Selvtillit kommer med prestasjon. Nivået på selvfølelsen vil få et løft med hver ny bevegelse barnet eller ungdommen mestrer og hver beltegrad som oppnås.

* Innstilling og respekt – Det å trene karate vil lære barn og unge respekt for andre og seg selv.

* Åsane Karateklubb  tilhører den eneste og mest profesjonelle karateskolen i verden; JKA (Japan Karate Association).

* JKA er den eneste karateorganisasjon som er godkjent av den Japanske regjering. JKA er også den største stilartorganisasjonen i verden og i Norge.

* Klubben har en sterk og seriøs organisasjon i ryggen; JKA Norway.

* Alle våre instruktører er utdannet og lisensiert av JKA.

* Vårt graderingsystem og våre svartbeltegrader er internasjonalt anerkjent.

HVEM ER VI

KONTAKT OSS